De Kracht van Cultuur vernieuwt samen met Global Village Media

Januari 2010 -

Bij de bezuinigingen die minster Koenders afgelopen jaar moest doorvoeren is de Nationale Commissie voor internationale samenwerking en Duurzame Ontwikkeling (NCDO) zwaar getroffen. Maar de website de Kracht van Cultuur, waar NCDO uitgever van was, gaat verder in een breder platform.

Peter van Lier, directeur van Global Village Media is enthousiast: "De inhoud van de Kracht van Cultuur past perfect bij onze andere uitgaven, waaronder OneWorld en OnzeWereld. Wij zijn gespecialiseerd in internationale samenwerking, globalisering en duurzaamheid. Het belang van kunst en cultuur daarin wordt steeds groter en de redactie van de Kracht van Cultuur heeft op dit gebied expertise en een wereldwijd netwerk van journalisten.

We zijn in gesprek over een samenwerking met verschillende partijen om tot een nieuwe opzet te komen waarbij de identiteit van de Kracht van Cultuur gehandhaafd blijft en ons cross-mediale platform nieuwe, kansrijke perspectieven biedt. Cultuur en ontwikkeling kan daarmee hoger op de agenda komen."

De Kracht van Cultuur verschijnt in het Nederlandse en Engels en wordt dagelijks gelezen door gemiddeld duizend mensen van wie de helft buiten Nederland. De redactie werkt samen met het Ministerie van Buitenlandse Zaken, Hivos, Prins Claus Fonds, Mundial, Theatre Embassy, DOEN en diverse andere partners. Van Lier: "We hopen de besprekingen binnen afzienbare tijd te hebben afgerond, waarna de Kracht van Cultuur een doorstart kan maken die voor alle partijen een substantieel voordeel biedt in de bundeling van kennis, maar ook in het lezersbereik."

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sander Bouten, projectverantwoordelijke bij Global Village Media via sander.bouten@globalvillagemedia.nl